Rozkład dnia
Ramowy plan dnia w Oddziale przedszkolnym
Odkrywcy Świata / Tropiciele przyrody
6:30 – 8:00
Schodzenie się dzieci. Zabawy swobodne w kącikach tematycznych. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integracyjne/muzyczne/muzyczno-ruchowe/ruchowo naśladowcze. Ćwiczenia poranne. Praca indywidualna z dzieckiem o charakterze wyrównawczo-stymulującym.
8:00 – 8:30
Czynności higieniczno-sanitarne. Przygotowanie do śniadania. Doskonalenie samodzielności.
8:30 – 9:00
Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.
9:00 – 10:30
Działalność wychowawczo-dydaktyczna, organizowana przez nauczyciela, realizacja treści programowych. Uzupełnienie kart pracy. Słuchanie utworów literackich, nauka wierszy, rysowanie, lepienie z plasteliny, słuchanie muzyki, nauka śpiewu i tańca, uczestnictwo w zabawach ruchowych. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.
10:30 – 11:30
Doskonalenie czynności samoobsługowych przed wyjściem na dwór. Wyjście na plac zabawy lub spacer w sprzyjających warunkach pogodowych. Zorganizowane i swobodne gry, zabawy ruchowe i zabawy na placu zabaw. Obserwacja środowiska przyrodniczego. Ćwiczenia gimnastyczne. Powrót do przedszkola.
11:30 – 12:00
Czynności higieniczno-sanitarne. Przygotowanie do obiadu. Doskonalenie samodzielności.
12:00 – 12:30
Obiad. Kształtowanie prawidłowego posługiwania się sztućcami oraz kulturalnego zachowania się przy stole.
12:30 – 14:15
Relaks poobiedni. Leżakowanie grupy młodszej. W grupie starszej odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej. Słuchanie ulubionych bajek, muzyki relaksacyjnej, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp. Zabawy ruchowe, konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, działalność plastyczna, zabawy kołowe. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery.
14:15 – 14:30
Czynności higieniczno-sanitarne. Przygotowanie do podwieczorku. Doskonalenie samodzielności.
14:30 – 14:45
Podwieczorek. Usprawnianie samodzielnego spożywania posiłków.
14:45 – 16:30
Aktywność własna dzieci, zabawy i gry stolikowe. Zabawy ruchowe/muzyczno-ruchowe/ruchowo- naśladowcze. Usprawnianie motoryki małej. Zabawy swobodne w kącikach tematycznych lub na świeżym powietrzu w sprzyjających warunkach pogodowych. Rozchodzenie się dzieci. Kontakty z rodzicami w miarę zaistniałych potrzeb.