„Człowiek
jest wielki nie przez to, co posiada,
lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma,
lecz przez to, czym dzieli się z innymi.”
Jan
Paweł II
Regulamin przyznawania
honorowego tytułu
„Przyjaciel szkoły”
w Publicznej Szkole
Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika
w Dąbrowie Tarnowskiej
1.
Honorowy
tytuł „Przyjaciel Szkoły” może otrzymać osoba fizyczna, instytucja,
organizacja lub firma szczególnie zasłużona dla szkoły. Przyznaje się
go w szczególności za:
·
bezinteresowną
pracę na rzecz szkoły i pomoc w realizacji działań dydaktycznych, opiekuńczych
lub wychowawczych;
·
systematyczne
angażowanie się w życie szkoły i wspieranie jej rozwoju;
·
promowanie
szkoły w środowisku lokalnym;
·
pomoc
materialną i finansową na rzecz szkoły.
2.
Tytuł
„Przyjaciel Szkoły” przyznaje Dyrektor Szkoły:
·
z
własnej inicjatywy;
·
na
wniosek Rady Pedagogicznej Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Mikołaja
Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej;
·
na
wniosek Rady Rodziców Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Mikołaja
Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej;
·
na
wniosek Samorządu Uczniowskiego Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2
im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej.
3.
Osoba
fizyczna, instytucja lub firma, której przyznano tytuł „Przyjaciel Szkoły”
otrzymuje dyplom pamiątkowy. Zostaje dokonany wpis do księgi pamiątkowej
„Przyjaciel Szkoły”.
4.
Tytuł
„Przyjaciel Szkoły” może zostać przyznany osobom fizycznym, instytucjom
lub firmom tylko jeden raz.
5.
Aktu
wręczenia dokonuje Dyrektor Szkoły.
6.
Nagrodzeni
poinformowani zostają odpowiednio wcześniej, by umożliwić im osobiste
odebranie wyróżnienia.
7.
Na
stronie internetowej szkoły będzie prowadzony wykaz „Przyjaciół Szkoły”
za ich zgodą.
8.
Nagrodzeni
tytułem „Przyjaciel
Szkoły” mogą
uczestniczyć w jej życiu poprzez udział