REGULAMIN
IX POWIATOWEGO TURNIEJU WIEDZY Z BRD
dla klas I –III
„Wzorowo i bezpiecznie”
I.
CEL:
Celem turnieju jest wspieranie i promowanie inicjatyw w zakresie BRD oraz działań zmierzających do poprawy stanu bezpieczeństwa, w tym bezpieczeństwa dzieci poprzez:
§
popularyzowanie przepisów i zasad bezpiecznego poruszania się po
drogach;
§
kształtowanie
pozytywnych cech wzorowego pieszego;
§
propagowanie podstawowych zasad i umiejętności udzielania
pierwszej pomocy przedmedycznej i odpowiedniego zachowania się podczas wypadku drogowego;
§
promocja idei turnieju we współpracy z
mediami.
II. ORGANIZATORZY TURNIEJU:
Organizatorem Powiatowego Turnieju Wiedzy z BRD dla klas 1-3 jest Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej w osobach: Małgorzata Gawlik, Renata Klimek, Barbara Stępnik.
III. UCZESTNICY:
Turniej adresowany jest dla uczniów szkół podstawowych z klas I – III. Swoim zasięgiem obejmuje szkoły podstawowe wszystkich gmin w powiecie dąbrowskim.
Turniej przebiega w trzech etapach: SZKOLNYM, GMINNYM i POWIATOWYM.
ETAP
SZKOLNY:
1. W eliminacjach szkolnych biorą udział uczniowie klas I – III szkół podstawowych, którzy zgłosili chęć startu w Turnieju. Eliminacje szkolne mogą być poprzedzone eliminacjami klasowymi. Zakres tematyczny eliminacji klasowych opracowują nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej.
2.
Eliminacje szkolne przeprowadza koordynator BRD lub inny nauczyciel
wyznaczony przez dyrektora szkoły.
3. W wyniku eliminacji szkolnych zostanie wyłoniona jedna trzyosobowa drużyna reprezentująca szkołę w II etapie turnieju (GMINNYM) .
4. Eliminacje szkolne należy przeprowadzić do 18 kwietnia 2013 r.
ETAP
GMINNY:
1.
Turniej na etapie
gminnym przeprowadzają wyznaczone szkoły w danych gminach
14 maja
2013 roku.
2. O terminie Turnieju na szczeblu gminnym i powiatowym zawiadamiają organizatorzy eliminacji gminnych.
3. Zadaniem uczestników etapu gminnego jest rozwiązanie testu wiedzy, który w tym roku opracowują
· dla gminy Dąbrowa Tarnowska - nauczyciele z Publicznej Szkoły Podstawowej w Bolesławiu,
· dla pozostałych gmin – nauczyciele z Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej.
4. Protokoły z eliminacji gminnych - zgłoszenie drużyny do III etapu ( finału ) - należy dostarczyć w terminie do dnia 20 maja 2013 r. pocztą elektroniczną na adres sp2dt@wp.pl lub zwykłą pocztą na adres:
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
ul. Matejki 8
33 – 200 Dąbrowa Tarnowska
z dopiskiem „IX Powiatowy Turniej BRD kl. I – III”
I. Miejsce turnieju : Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej
II. Termin: 5 czerwca 2013 r. godz. 9.00.
III. Organizatorzy: Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej.
IV. Etap powiatowy przeprowadza komisja konkursowa powołana przez Organizatorów Turnieju.
V. Zadania dla uczestników III etapu opracowują organizatorzy turnieju. Etap powiatowy będzie podzielony na trzy części: test wiedzy, sprawnościowy tor przeszkód oraz pierwsza pomoc.
VI. Rowery i inny sprzęt, potrzebny do zorganizowania i przeprowadzenia eliminacji powiatowych zapewnia organizator.
VII. Punktacja za poszczególne konkurencje zostanie podana podczas eliminacji w III. etapie turnieju, a w przypadku remisu uczniowie będą odpowiadać na dodatkowe pytania.
VIII. Postanowienia Komisji są ostateczne.
IX. Dla finalistów przewidziano atrakcyjne nagrody.
Postanowienia końcowe:
1. Do zorganizowania i przeprowadzenia poszczególnych etapów Turnieju, a także finału powiatowego, organizatorzy zapraszają władze samorządowe oraz inne instytucje deklarujące pomoc w organizacji i finansowaniu Turnieju.
2. Organizatorzy poszczególnych etapów turnieju wydają ostateczne decyzje we wszystkich sprawach, w szczególności dotyczących zagadnień merytorycznych, związanych z organizacją i przebiegiem poszczególnych etapów Turnieju oraz w sprawach spornych.
3. Do organizatorów poszczególnych szczebli należy:
a) promocja idei Turnieju i informowanie o nim społeczeństwa przy współpracy z mediami,
b) zapewnienie środków materialnych i rzeczowych do zorganizowania i przeprowadzenia eliminacji,
c) podanie terminu i postanowień regulaminu do wiadomości zainteresowanych,
d) opracowanie pisemnych pytań testowych (etap szkolny i gminny) oraz zadań do konkurencji sprawnościowych - etap powiatowy,
e) powołanie Komisji Konkursowej,
f) zapewnienie opieki medycznej podczas trwania Turnieju,
g) prowadzenie dokumentacji oraz sporządzenie sprawozdania z całości przebiegu danego etapu Turnieju i przesłanie go do organizatora wyższego etapu.
4. Uczestnicy turnieju wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych (Dz. U. z 2002 roku, nr 101, poz. 926 z późn. zmianami) w celach prowadzenia konkursu, wyłaniania, odbioru i rozliczania nagród przez organizatorów oraz podawania informacji o wynikach konkursu w mediach.
5. Uczestnicy Turnieju muszą posiadać i przedstawić do wglądu:
- legitymację
szkolną,
- pisemną zgodę
rodziców lub opiekunów prawnych na udział w Turnieju.
Wszelkie pytania odnośnie konkursu należy kierować do:
·
Małgorzaty Gawlik tel. dom. 0146455248 tel. kom. 502248082
e-mail: goga36@poczta.onet.pl
· Renaty Klimek tel. dom. 0146423003 tel. kom. 609328387
· Barbary Stępnik tel. dom. 014 6424489 tel. kom. 504690015