REGULAMIN
VIII POWIATOWEGO TURNIEJU WIEDZY Z BRD
dla klas I –III
I.
CEL:
Celem turnieju jest wspieranie i promowanie inicjatyw w zakresie BRD oraz
działań zmierzających do poprawy stanu bezpieczeństwa, w
tym bezpieczeństwa dzieci poprzez:
§
popularyzowanie przepisów i zasad bezpiecznego poruszania się po
drogach;
§
kształtowanie
pozytywnych cech wzorowego pieszego;
§
propagowanie podstawowych zasad i umiejętności udzielania
pierwszej pomocy przedmedycznej i odpowiedniego zachowania się podczas wypadku drogowego;
§
promocja idei turnieju we współpracy z
mediami.
II.
ORGANIZATORZY TURNIEJU:
Organizatorem
Powiatowego Turnieju Wiedzy z BRD dla klas 1-3 jest Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej.
III.
UCZESTNICY:
Turniej adresowany jest dla uczniów szkół podstawowych z klas I – III.
Swoim zasięgiem obejmuje szkoły podstawowe wszystkich gmin w powiecie dąbrowskim.
Turniej
przebiega w trzech etapach: SZKOLNYM,
GMINNYM i POWIATOWYM.
ETAP
SZKOLNY:
1.
W eliminacjach szkolnych biorą udział uczniowie klas I – III
szkół podstawowych, którzy zgłosili chęć startu w Turnieju. Eliminacje
szkolne mogą być poprzedzone eliminacjami klasowymi.
Zakres tematyczny eliminacji klasowych opracowują nauczyciele nauczania
zintegrowanego.
2. Eliminacje szkolne przeprowadza koordynator BRD lub inny nauczyciel wyznaczony przez dyrektora szkoły.
3. W wyniku eliminacji szkolnych zostanie wyłoniona jedna trzyosobowa drużyna reprezentująca szkołę w II etapie turnieju (GMINNYM) .
4. Eliminacje szkolne należy przeprowadzić do końca marca 2012 r.
ETAP
GMINNY:
1. Turniej na etapie gminnym przeprowadzają wyznaczone szkoły w danych gminach. Etap gminny odbędzie się 17 kwietnia 2012 roku.
2. Organizatorzy eliminacji
gminnych zawiadamiają szkoły na
terenie swojej gminy o terminie
Turnieju na szczeblu gminnym i powiatowym.
3. Zadaniem uczestników etapu gminnego jest rozwiązanie
testu wiedzy, który w tym roku opracowują nauczyciele z Publicznej Szkoły
Podstawowej w Mędrzechowie.
5. Protokoły z eliminacji gminnych - zgłoszenie
drużyny do III etapu ( finału ) - należy dostarczyć w terminie do
dnia 27 kwietnia 2012 r. pocztą elektroniczną na adres sp2dt@wp.pl lub zwykłą pocztą
na adres:
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
ul. Matejki 8
33 – 200 Dąbrowa Tarnowska
z dopiskiem „VIII Powiatowy Turniej BRD kl. I – III”
(wzór
protokołu- załącznik nr 1)
ETAP
POWIATOWY
I. Miejsce turnieju : Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej.
II. Termin:
5 czerwca 2012 r.,
godz. 9.00.
III. Organizatorzy: Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej.
IV. Etap powiatowy przeprowadza komisja
konkursowa powołana przez Organizatorów Turnieju.
V.
Zadania dla uczestników III etapu
opracowują organizatorzy turnieju. Etap powiatowy będzie podzielony na dwie części:
§ Test Wiedzy
§ Sprawnościowy Tor Przeszkód .
VI.
Rowery i inny sprzęt, potrzebny do zorganizowania i przeprowadzenia eliminacji
powiatowych zapewnia organizator.
VII. Punktacja za poszczególne konkurencje zostanie podana podczas eliminacji w
III. etapie turnieju, a w przypadku remisu uczniowie będą odpowiadać na
dodatkowe pytania.
IX. Postanowienia
Komisji są ostateczne.
X. Dla
finalistów przewidziano atrakcyjne nagrody.
Postanowienia
końcowe:
1. Do zorganizowania i przeprowadzenia
poszczególnych etapów Turnieju, a także finału powiatowego, organizatorzy
zapraszają władze samorządowe oraz inne instytucje deklarujące pomoc w
organizacji i finansowaniu Turnieju.
2. Organizatorzy
poszczególnych etapów turnieju wydają ostateczne decyzje we wszystkich
sprawach, w szczególności dotyczących zagadnień merytorycznych, związanych
z organizacją i przebiegiem poszczególnych etapów Turnieju oraz w
sprawach spornych.
3. Do organizatorów poszczególnych
szczebli należy:
§
promocja idei Turnieju i informowanie o nim społeczeństwa
przy współpracy z mediami,
§
zapewnienie środków materialnych i rzeczowych do
zorganizowania i przeprowadzenia eliminacji,
§
podanie terminu i postanowień regulaminu do wiadomości
zainteresowanych,
§
opracowanie pisemnych pytań testowych (etap
szkolny, gminny, powiatowy) oraz zadań do konkurencji sprawnościowych - etap
powiatowy,
§
powołanie Komisji Konkursowej,
§
zapewnienie opieki medycznej podczas trwania Turnieju,
§
prowadzenie dokumentacji oraz sporządzenie
sprawozdania z całości przebiegu danego etapu Turnieju i przesłanie go do
organizatora wyższego etapu.
4. Uczestnicy
turnieju wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych (Dz. U. z
2002 roku, nr 101, poz. 926 z późn. zmianami) w celach
prowadzenia konkursu, wyłaniania, odbioru i rozliczania nagród przez
organizatorów oraz podawania informacji o wynikach konkursu w mediach.
5.
Uczestnicy Turnieju muszą posiadać i przedstawić do wglądu:
-
legitymację szkolną,
-
pisemną zgodę rodziców lub opiekunów prawnych na udział w Turnieju.
Wszelkie pytania odnośnie konkursu należy kierować
do:
e-mail: goga36@poczta.onet.pl