REGULAMIN

GMINNEGO KONKURSU PLASTYCZNEGO
PT. „ODBLASKOWO, WIDOCZNIE, BEZPIECZNIE”

 

Akcja organizowana jest w ramach Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa „Szkoła promująca bezpieczeństwo” oraz Małopolskiego Konkursu „Odblaskowa Szkoła”.

ORGANIZATORZY:

1.      Organizatorem konkursu jest Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej w osobach: Małgorzata Wódka, Małgorzata Gawlik, Renata Klimek.

2.      Patronat honorowy nad Konkursem objęła Komenda Powiatowa Policji w Dąbrowie Tarnowskiej.

UCZESTNICY:

1.      Konkurs adresowany jest do uczniów wszystkich szkół podstawowych
z terenu gminy Dąbrowa Tarnowska.

CELE KONKURSU:

1.      Promowanie idei bezpiecznego poruszania się po drogach szczególnie wśród dzieci rozpoczynających naukę szkolną.

2.      Uświadomienie uczniom potrzeby poznania zasad i przepisów ruchu pieszych w drodze do i ze szkoły.

3.      Zainteresowanie uczniów, nauczycieli i rodziców problematyką bezpieczeństwa najmłodszych uczestników ruchu drogowego.

4.      Uświadomienie uczniom konieczności noszenia elementów odblaskowych, według ustawowego obowiązku używania ich przez dzieci do 15 roku życia

TEMAT:

1.      Tematyka prac konkursowych „ODBLASKOWO, WIDOCZNIE, BEZPIECZNIE” obejmuje bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym w drodze do i ze szkoły.

2.      Prace powinny być artystyczną wypowiedzią uczestnika konkursu na temat bezpiecznego poruszania się po drodze w czasie drogi do i ze szkoły

ZASADY ORGANIZACYJNE:

1.        Prace konkursowe wykonane muszą być samodzielnie przez jednego autora, w formacie A3.

2.        Technika prac dowolna.

3.        Praca nie może być wykonana przy pomocy urządzeń technicznych
np. komputer, drukarka, xero.

4.        Każdy uczestnik konkursu może złożyć tylko jedną pracę.

5.        Każda praca zgłoszona do Konkursu powinna zawierać na odwrocie opis potwierdzony przez Dyrektora Szkoły:

Ø  tytuł pracy,

Ø  imię i nazwisko oraz wiek autora pracy,

Ø  dokładny adres zamieszkania, nazwę i adres szkoły oraz klasę, którą reprezentuje,

Ø  imię i nazwisko oraz telefon do nauczyciela lub opiekuna.

6.        Nadesłane prace przechodzą na własność PSP nr 2  w  Dąbrowie Tarnowskiej.

7.        Organizatorzy z chwilą otrzymania prac konkursowych nabywają prawo do bezpłatnej prezentacji i publikacji prac oraz wizerunku i danych personalnych ich autorów (wystawa, publikacje prasowe, informacje internetowe).

8.        Złożenie prac jest jednoznaczne z zaakceptowaniem regulaminu konkursu przez uczestników i ich prawnych opiekunów.

9.        W konkursie nagradzani są autorzy trzech najwyżej ocenionych prac z dwóch kategorii wiekowych.

10.    Konkurs odbędzie się w dwóch kategoriach: klasy 1-3, klasy 4-6.

11.    Każda szkoła może zgłosić do konkursu maksymalnie 10 prac z każdej kategorii wiekowej.

ZASADY OCENY PRAC:

Złożone prace będą oceniane według następujących kryteriów:

Ø  zgodność z tematem, tj. przekazanych treści związanych

    z bezpieczeństwem w ruchu drogowym,

Ø  indywidualny i twórczy sposób wypowiedzi,

Ø  komunikatywność dla przeciętnego odbiorcy,

Ø  estetyka pracy.

POSZCZEGÓLNE ETAPY KONKURSU:

 Etap I - mający na celu wyłonienie 10 prac z każdej kategorii wiekowej uczniów uczestniczącej w konkursie szkoły.

1.      Przystępują do niego uczniowie wszystkich szkół podstawowych
z terenu gminy Dąbrowa Tarnowska, które wyraziły chęć uczestnictwa w konkursie.

2.      Udział w nim biorą wszyscy chętni uczniowie, którzy wykonają pracę konkursową w oparciu i zgodnie z zapisami zawartymi w dziale „ZASADY ORGANIZACYJNE” .

3.      Powyższy etap odbywa się na terenie danej szkoły, gdzie za jego przebieg odpowiedzialny jest Dyrektor szkoły lub wyznaczona przez niego osoba.

4.      Sposób wyłonienia zwycięskich prac ustala Dyrektor szkoły lub wyznaczona przez niego osoba.

5.          Prace muszą być wyłonione zgodnie z kryteriami wymienionymi
w dziale „ ZASADY OCENY PRAC”.

6.          Etap I musi zakończyć się do dnia 21 października 2013 roku przesłaniem maksymalnie 10 prac konkursowych z  każdej kategorii wiekowej (klasy 1-3, klasy 4-6) na adres:

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2

ul. Matejki 8

33-200 Dąbrowa Tarnowska

7.         Prace przekazane po terminie nie będą podlegały ocenie jury.

Etap II (FINAŁ) - ma na celu wyłonienie zwycięskich i wyróżnionych  prac konkursowych w dwóch kategoriach wiekowych

reprezentujących gminę Dąbrowa Tarnowska.

 Sposób wyłonienia laureata:

1.         Laureaci i wyróżnieni uczniowie zostaną wyłonieni przez jury oceniające prace zgodnie z kryteriami wymienionymi w dziale „ZASADY OCENY PRAC” przy równoczesnym uwzględnieniu wymogów zawartych w dziale „ZASADY ORGANIZACYJNE” .

2.         Wybór przez jury zwycięskich i wyróżnionych prac jest decyzją ostateczną.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

1.        Ogłoszenie wyników nastąpi w dniu 29 października 2013 roku o godz. 9.00 na uroczystym apelu, który będzie podsumowaniem konkursu. Za przeprowadzenie powyższego etapu odpowiedzialni są organizatorzy etapu gminnego.

2.        Autorzy nagrodzonych prac i ich opiekunowie zostaną powiadomieni
o decyzji Jury.

3.        W przypadku, gdy autor nagrodzonej pracy nie będzie mógł  uczestniczyć w uroczystym wręczeniu nagród, nagroda zostanie przekazana do szkoły.

4.        Organizatorzy zastrzegają sobie prawo wykluczenia z konkursu uczestników, którzy naruszą zasady regulaminu.

 Organizatorzy:

Małgorzata Gawlik

Małgorzata Wódka

Renata Klimek