UROCZYSTE
PODSUMOWANIE PROJEKTU
EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZEGO
„JĘZYK
ZWIERCIADŁEM
KULTURY
NARODÓW”
„Tell
me and I forget. Teach me and I remember. Involve me and I learn”
„Powiedz mi a zapomnę. Naucz mnie, a zapamiętam. Zaangażuj
mnie, a nauczę się”
Benjamin Franklin
„JĘZYK ZWIERCIADŁEM
KULTURY NARODÓW”.
Koordynatorkami
projektu były: p. Katarzyna Pikul
oraz p. Monika Guzik-Skirzyńska. Ściśle
współpracowała z nimi p. Ewa Kmieć.
W
działania projektowe zaangażowani byli wszyscy nauczyciele oraz uczniowie.
Podczas lekcji, zajęć wychowawczych, świetlicowych, bibliotecznych i
pozalekcyjnych, przygotowywania i przeprowadzania konkursów realizowano
systematycznie założenia projektu.
1.
Rozbudzenie w uczniach potrzeby osiągnięcia
biegłości językowej, zarówno języka ojczystego, jak i języka obcego.
2.
Uświadomienie uczniom zależności
pomiędzy językiem a kulturą danego narodu.
3.
Rozbudzenie w uczniach
refleksyjnego podejścia do obyczajów oraz tradycji narodowych i obcych.
4.
Rozbudzenie w uczniach potrzeby
dbania o piękno mowy ojczystej.
5.
Rozbudzenie w uczniach potrzeby dogłębnego
poznania języka obcego.
6.
Rozbudzenie w uczniach wrażliwości
językowej oraz ciekawości świata.
7.
Doskonalenie indywidualnej pracy
uczniów i współpracy w grupie.
8.
Doskonalenie zdolności i talentów
uczniów zdolnych oraz angażowanie i dowartościowywanie uczniów słabych.
W ciągu ośmiu
miesięcy ciężkiej pracy przygotowano i przeprowadzono 13
różnorakich konkursów, w których wzięła udział większa część
uczniów naszej szkoły.
Warto przyjrzeć się
liczbom: Wręczono aż 115 nagród!
1.Turniej wiedzy o
Wielkiej Brytanii
2. Konkurs
plastyczny – „Zabytki”
3. Konkurs
plastyczny – „Frazeologizmy”
4. Konkurs
plastyczno-techniczny – „Album”
5. Konkurs językowy – „English is fun”
6. Konkurs językowy – „English is easy”
7. Konkurs muzyczny
– „Szkolny Meloman”
8. Konkurs muzyczny
– „Polsko-angielskie śpiewanie”
9. Konkurs językowy
– „Frazeologizmy”
10. Konkurs
literacki – „Opowiadanie”
11. Konkurs językowy
– „Ortografia polska i angielska”
12. Konkurs językowy
– „Wiedza polonistyczna”
13. Konkurs
muzyczny – „Karaoke”
Uroczyste podsumowanie projektu
trwało ponad dwie godziny, ale nikt się nie nudził. Prowadzący nie
ograniczyli się tylko do wywoływania na scenę laureatów konkursów. Wszystko
zaprawione było dużą dawką humoru i niby przypadkiem wprowadzało widzów w
tematykę projektu. W roli konferansjerów wystąpili: Anna
Chojnowska i Wojciech Kolarczyk (klasa 4b i 4a ) oraz Bartosz
Kajmowicz i Radosław Kabała z
klasy 6a. Wystąpił chór szkolny (pod kierownictwem p. Moniki Guzik-Skirzyńskiej),
laureatki konkursu „Polsko-angielskie śpiewanie”, przygotowani przez p.
Katarzynę Pikul uczniowie z klasy 6b w scence rodzajowej odegranej w języku
angielskim oraz szkolna grupa teatralna w kabarecie autorstwa p. Sławomira
Batora i grupa taneczna „Gwiazdeczki” przygotowana przez p. Jadwigę Miś i
p. Małgorzatę Gawlik. Swoje „pięć minut” mieli także dwaj chłopcy z
klasy 4b – Sylwester Szkotak i Jakub Zięborak,
którzy w zabawny sposób wytłumaczyli zebranym istotę związków
frazeologicznych.
Wspaniali występujący
i charyzmatyczni prowadzący (szczególnie Ania Chojnowska), sprawili, że
uroczyste podsumowanie projektu wypadło doskonale!
Wszystkim
serdecznie gratulujemy!
To był naprawdę udany
projekt!